• slider
  • slider

znaki towarowe

Znaki towarowe są jednym z najważniejszych elementów wpływających na markę i renomę firmy. Służą one do odróżniania w obrocie towarów jednego przedsiębiorstwa od tego samego rodzaju towarów lub usług innych przedsiębiorstw.

Zgodnie ustawą Prawo Własności Przemysłowej znakiem towarowym może być każde oznaczenie przedstawione w sposób graficzny lub takie, które da się w sposób graficzny wyrazić. W szczególności znakiem towarowym może być:

  • wyraz (łącznie z nazwiskami osób)
  • rysunek
  • ornament
  • kompozycje kolorystyczne
  • forma przestrzenna (w tym forma towaru lub opakowania)
  • melodia, lub inny sygnał dźwiękowy.

Znak towarowy jest niezastąpionym narzędziem porozumiewania się z klientami – nie tylko identyfikuje miejsce pochodzenia towaru, lecz również kojarzy się z reputacją przedsiębiorstwa i gwarancją określonej jakości. Jest też składnikiem kapitałowym przedsiębiorstwa, zatem może być przedmiotem licencji dzierżawy, franszyzy, czy sprzedaży.

Znak towarowy, jako dobro niematerialne, może podlegać wycenie a jego wartość nierzadko przewyższa wartość całej firmy (jak w przypadku, np. Coca Coli).

Współpracująca z Kancelarią Agencja Kreatywna i Reklamowa Satto Media (www.satto.eu) zajmuje się m.in. graficznym opracowaniem logotypu i innych oznaczeń przedsiębiorstwa, aby wykreować odpowiedni, dobrze kojarzący się wizerunek firmy.


Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij